Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Zbójno

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.zbojno.pl

Treść strony

Skarbnik Gminy - Małgorzata Szewczykowska

Tel. +48 54 280 1921 wew. 38

Adres e-mail: skarbnik@zbojno.pl

Metryka

  • opublikował: Robert Witulski
    data publikacji: 2016-01-20 12:38
  • zmodyfikował: Robert Witulski
    ostatnia modyfikacja: 2019-03-22 11:22

Do kompetencji skarbnika gminy należy:

  1. pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu gminy; Załącznik do zarządzenia Nr 61/2015 Wójta Gminy Zbójno z dnia 5 października 2015 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Zbójno
  2. opracowanie projektu budżetu gminy oraz uchwały budżetowej, projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, wieloletniego planu inwestycyjnego oraz innych projektów uchwał w sprawach finansowych; monitorowanie ich aktualności oraz zgłaszanie propozycji ich aktualizacji;
  3. nadzorowanie i monitorowanie wykonania budżetu gminy;
  4. nadzorowanie sprawozdawczości budżetowej;
  5. współdziałanie z działami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy przy opracowywaniu i wykonywaniu budżetu gminy;
  6. współdziałanie z działami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy przy wykonywaniu sprawozdawczości budżetowej oraz sporządzaniu sprawozdań Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N;
  7. sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki oraz zbiorczych i bilansu skonsolidowanego;
  8. wykonywanie określonych przepisami prawa czynności związanych z rachunkowością i gospodarką finansową gminy, zastrzeżonych dla skarbnika gminy i głównego księgowego budżetu gminy, poprzez między innymi:
    1. prowadzenie rachunkowości jednostki,
    2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
    3. dokonywanie wstępnej kontroli,
      • zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
      • kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  9. dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
  10. akceptowanie postanowień – poprzez parafowanie, projektów uchwał oraz zarządzeń w sprawach finansowo-budżetowych;
  11. nadzorowanie i kontrolowanie gospodarowania środkami budżetowymi gminy a w szczególności przestrzegania dyscypliny finansów publicznych przez pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
  12. pełnienie nadzoru finansowego nad działalnością jednostek organizacyjnych gminy,
  13. wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez wójta;
  14. nadzorowanie wymiaru oraz poboru podatków i opłat lokalnych, w tym czynności windykacyjnych i egzekucyjnych;
  15. nadzorowanie inwentaryzacji środków trwałych;
  16. współdziałanie przy opracowywaniu oraz bieżącym monitorowaniu i aktualizacji dokumentacji kontroli zarządczej oraz całego systemu kontroli zarządczej w urzędzie;
  17. przestrzeganie ustanowionego w urzędzie systemu kontroli zarządczej, uczestniczenie w jego ciągłej poprawie i doskonaleniu, zgłaszanie bezpośredniemu przełożonemu nieprawidłowości w jego działaniu, dokonywanie okresowej samooceny kontroli zarządczej, identyfikowanie ryzyka na swoim stanowisku pracy oraz uczestniczenie w jego zarządzaniu i minimalizowaniu prawdopodobieństwa jego wystąpienia; Załącznik do zarządzenia Nr 61/2015 Wójta Gminy Zbójno z dnia 5 października 2015 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Zbójno
  18. przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w urzędzie i zewnętrznych w jednostkach organizacyjnych gminy na podstawie odrębnych upoważnień wójta;
  19. bieżące reagowanie na wszelkie nieprawidłowości i zjawiska niepożądane, stwierdzanie możliwości powstania strat i szkód, przeciwdziałanie im zanim jeszcze nie wystąpiły, jak również kontrolowanie poprawnego stosowania samokontroli w toku wykonywania prac przez podległych pracowników (kontrola funkcjonalna);
  20. opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych w zakresie dotyczącym gospodarki finansowej urzędu i gminy, kontrolowanie realizacji postanowień w nich zawartych, analizowanie ich funkcjonowania i aktualności oraz przedstawianie wójtowi propozycji ich aktualizacji.
  21. Prowadzenie rejestru umów.

Ponadto do zadań skarbnika gminy należy pełnienie funkcji kierownika wydziału finansowego i gospodarki nieruchomościami w tym:

  1. kierowanie pracami działu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi i poleceniami wójta;
  2. organizowanie pracy w dziale oraz nadzorowania prawidłowej, terminowej, skutecznej oraz zgodnej z przepisami prawa realizacji zadań działu;
  3. prezentowanie stanowiska wójta w sprawach realizowanych przez dział na sesjach rady i posiedzeniach jej komisji;
  4. wykonywanie uprawnień bezpośredniego zwierzchnika służbowego wobec pracowników wydziału finansowego i gospodarki nieruchomościami w szczególności poprzez:
    1. przeprowadzanie okresowej oceny pracy pracowników działu,
    2. informowanie, instruowanie oraz szkolenie podwładnych pracowników w celu zapewnienia prawidłowego i terminowego wykonywania zadań działu,
    3. systematyczne sprawdzanie merytorycznej i formalnej poprawności prowadzonych postępowań, w szczególności akt sprawy, dokumentów i pism urzędowych oraz opracowań powstających w dziale,
    4. egzekwowanie od pracowników starannej i efektywnej pracy,
    5. kontrolowanie znajomości oraz nadzorowanie przestrzegania przez podległych pracowników przepisów prawnych w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanych stanowiskach pracy;
  5. systematyczne analizowanie możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych, w szczególności z funduszy pomocowych Unii Europejskiej, na realizację zadań gminy;
  6. udzielanie odpowiedzi na wpływające wnioski i zapytania, w tym dotyczące udostępnienia informacji publicznej i danych osobowych;
  7. rozpatrywanie skarg i wniosków oraz udzielanie na nie odpowiedzi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i ustalonymi zasadami;
  8. wdrażanie, również zapobiegawczo, niezbędnych usprawnień, efektywnych metod pracy i funkcjonalnej struktury organizacyjnej, w szczególności mającej wpływ na obsługę klientów;
  9. prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawa dotyczących wykonywanych zadań;
  10. tworzenie niezbędnych baz danych; Załącznik do zarządzenia Nr 61/2015 Wójta Gminy Zbójno z dnia 5 października 2015 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Zbójno
  11. nadzorowanie przekazywania przez pracowników działu, do Biuletynu Informacji Publicznej oraz na oficjalną stronę internetową gminy, informacji z zakresu zadań realizowanych przez dział, które powinny być przekazane do publicznej wiadomości;
  12. nadzorowanie oraz kontrolowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w podległym dziale, określonych w ustawie o ochronie danych osobowych, polityce bezpieczeństwa danych osobowych urzędu oraz instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w urzędzie;
  13. nadzorowanie oraz kontrolowanie podległych pracowników w zakresie przestrzegania ustanowionego w urzędzie systemu kontroli zarządczej;
  14. nadzorowanie realizacji umów przez podmioty zewnętrzne świadczące na rzecz gminy usługi w zakresie zadań prowadzonych przez dział.

Wykonywanie innych zadań z polecenia wójta.

Metryka

  • opublikował: Robert Witulski
    data publikacji: 2016-01-20 13:46
  • zmodyfikował: Robert Witulski
    ostatnia modyfikacja: 2016-01-29 13:24

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 13712
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2019-03-22 11:22:51