OŚG.271.2.2015 - przetarg nieograniczony
Zbójno: DEMONTAŻ, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIENIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY ZBÓJNO
Numer ogłoszenia: 97884 - 2015; data zamieszczenia: 28.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbójno , Zbójno 35a, 87-645 Zbójno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2801921, faks 54 2801921.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbojno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DEMONTAŻ, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIENIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY ZBÓJNO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów budowlanych zawierających azbest, z obiektów budowlanych z terenu Gminy Zbójno - 49,429 Mg materiału zawierającego azbest; 2. W zakres zamówienia wchodzi: 1) demontaż płyt azbestowych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie gminy Zbójno, a także odbiór wyrobów azbestowych od właścicieli posesji, którzy złożyli wnioski i oświadczenia do Urzędu Gminy Zbójno o gotowości do realizacji przedmiotu zamówienia przez wykonawcę, 2) transport zabezpieczonych odpowiednio elementów zawierających azbest, 3) utylizację płyt azbestowych po ich przekazaniu do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być poddane unieszkodliwieniu. 3. Wykaz nieruchomości objętych zamówieniem, na których zlokalizowane są obiekty z wyrobami budowlanymi zawierającymi azbest, jest załączony do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.65.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. aktualnego zezwolenie właściwego organu na zbieranie i transport odpadów niebezpiecznych, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.)
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie co najmniej dwóch usług polegających na zbieraniu i transporcie odpadów niebezpiecznych
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- nie określa się minimalnych standardów
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: - min. 2 osobami, które będą wykonywać zamówienie, - min. 1 osobą kierującą nimi, przeszkolonymi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w związku z wykonywanymi pracami, z uwzględnieniem programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. Nr 216, poz. 1824), - osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- posiadanie ubezpieczonej odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 150 000,00 zł.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin wykonania - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: 1) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT); 2) konieczności zmiany terminu realizacji w związku z: a) wprowadzeniem zmian w wykonaniu przedmiotu umowy, a wynikających z potrzeby dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub b) z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub c) działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub d) nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazaniem określonej nieruchomości przez jej właściciela; e) wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub f) opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub g) innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy; h) koniecznością wykonania zamówień dodatkowych; 3) zmiany warunków finansowania przedmiotu umowy uzasadnionej zmianami w budżecie Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zbojno.pl/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Zbójno Zbójno 35a 87-645 Zbójno pok. nr 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.05.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Zbójno Zbójno 35a 87-645 Zbójno sekretariat-pok. nr 8.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka
- zdarzenie opublikował: Robert Witulskidata dodania: 2015-04-28 14:24
- Załacznik Nr 1a do SIWZ77kB
Metryka
- załącznik opublikował: Robert Witulskidata dodania: 2015-04-28 14:25
Zbójno, dnia 07.05.2015 r.
OŚG.271.2.2015
PROTOKÓŁ Z OTWARCIA OFERT
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w celu
wyłonienia wykonawcy zadania pod nazwą:
„Demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów budowlanych
zawierających azbest, z obiektów budowlanych z terenu Gminy Zbójno ”
Dnia 7 maja 2015 r. o godzinie 11.15 komisja przetargowa powołana Zarządzeniem Wójta Gminy Zbójno Nr 15/2014 z dnia 6 marca 2015 r. w składzie:
1) Jerzy Żuchowski – Przewodniczący Komisji
2) Elżbieta Górzyńska – Członek Komisji
3) Mariusz Laskowski – Członek Komisji
dokonała otwarcia ofert złożonych w celu wyłonienia wykonawcy zadania pod nazwą: „Demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów budowlanych zawierających azbest, z obiektów budowlanych z terenu Gminy Zbójno ”
Wartość jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia, podana na otwarciu to kwota 49.429 zł. (brutto)
W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie tj. 27 kwietnia 2015 r. do godz. 11:00 wpłynęło 6 ofert, a mianowicie:
Nr 1. Mazowieckie Przedsiębiorstwo Ekologiczne Danuta Hofman
Ul. Arkuszowa 65/43, 01-934 Warszawa
Cena oferty – 26.958,58 zł (brutto)
Termin realizacji: 30.09.2015 r.
Nr 2. Środowisko i Innowacje Sp. z o.o.
28-142 Tuczępy, Dobrów 8
Cena oferty – 29.360,83 zł (brutto)
Termin realizacji: 30.07.2015 r.
Nr 3. ECO – POL sp. z o.o.
Ul. Dworcowa 9, 86-120 Pruszcz
Naratów 68, 56-215 Niechlów
Cena oferty – 23.725,92 zł (brutto)
Termin realizacji: 15.09.2015 r.
Nr 4. Zakład Gospodarki Komunalnej „GRONEKO” Marcin Gronowski, Mikołaj Gronowski
Mikorzyn 19, 87-732 Lubanie
Cena oferty – 24.022,49 zł (brutto)
Termin realizacji: 30.07.2015 r.
Nr 5. PRO – EKO SERWIS Sp. z o.o.
Bierzewice 62, 09-500 Gostynin
Cena oferty – 24.220,21 zł (brutto)
Termin realizacji: 30.06.2015 r.
Nr 6. PPHU ABBA – EKOMED Sp. z o.o.
Ul. Filomatów Pomorskich 8, 87-100 Toruń
Cena oferty – 25.653,65 zł (brutto)
Termin realizacji: 30.09.2015 r.
Na tym komisja zakończyła część jawną posiedzenia.
Członkowie komisji przyjęli, iż badanie i ocena złożonych ofert nastąpi na następnym posiedzeniu. Termin zostanie ustalony w trybie roboczym.
Przewodniczący Komisji
/-/ Jerzy Żuchowski
Metryka
- zdarzenie opublikował: Robert Witulskidata dodania: 2015-05-07 12:37
- zmodyfikował: Robert Witulskiostatnia modyfikacja: 2015-05-07 12:44
Zbójno, dnia 8 maja 2015 r.
Znak: OŚG.271.2.2015
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Na podstawie art. 93 ust. ust.1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zawiadamia się, że w dniu 29 stycznia 2015 r. postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania, pn: demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów budowlanych zawierających azbest, z obiektów budowlanych z terenu Gminy Zbójno – 49,429 Mg materiału zawierającego azbest (numer ogłoszenia w BZP: 97884-2015, data ogłoszenia: 28.04.2015 r.) prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione.
Zgodnie z art. 93 ust.3 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia po upływie terminu składania ofert Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zgodnie z art. 93 ust.1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację o dokonaniu nieprawidłowego opisu przedmiotu zamówienia w SIWZ; Rozdział 14 – Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Stwierdzono błąd zapisu dotyczący kryteria - 2) termin wykonania nie określając możliwy termin skrócenia zakończenia zadania. Termin ten winien być spójny z terminami podanymi w zgłoszeniu do starostwa przez właścicieli nieruchomości, objętych realizacją zadania.
Niedoprecyzowanie zapisu w opisie przedmiotu zamówienia spowodowało złożenie przez Wykonawców ofert oraz brak możliwości przez Zamawiającego dokonania oceny przedmiotu zamówienia w złożonych ofertach, a w ślad za tym, wyboru najkorzystniejszej oferty.
Powyższe zatem w pełni uzasadnia unieważnienie niniejszego postępowania na podstawie przesłanki z art. 93 ust.1 pkt 7 z związku z art. 146 ust.1 pkt 6 oraz art. 29 ust.1 i 2 w związku z art.7 ust.1 ustawy Pzp, gdyż naruszenie przepisów uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.
Jednocześnie informujemy, iż w możliwie najbliższym czasie zostanie ogłoszony ponowny przetarg na powyższe zadanie.
Sekretarz Gminy
mgr Jacek Foksiński
Otrzymują:
1. Wykonawcy, którzy złożyli oferty.
2. Ogłoszenie zamieszczono:
1) na stronie internetowej Zamawiającego: www.zbojno.pl,
2) na tablicy ogłoszeń Zamawiającego w budynku Urzędu Gminy Zbójno.
3. A/a
Metryka
- zdarzenie opublikował: Robert Witulskidata dodania: 2015-05-08 13:22